Tracker

Miről is írok?

Több mint három év alatt sikerült tönkre tennem magam. Szép, ugye? Most megpróbálom helyrehozni a dolgot. Fogyás, lélekgyógyítás meg ami jöhet még.

Friss topikok

  • WannabePG: Szia! Mi újság veled? Régen írtál már a blogodba! Remélem minden okés veled, és azóta is frankón á... (2010.11.11. 14:51) #17
  • owyn: @Bellis: Szia! Igen, ezt egy nagyon szórakoztató (és egyben egyelőre elég lesújtó) oldalon csinált... (2010.07.10. 14:35) #14
  • owyn: :-)))) hajrámindenkinek :-))) most nekem sincs nagyon írni, meg egy kicsit el is fogok menni nyara... (2010.06.17. 00:20) #11
  • owyn: @Bellis: Szia! Hát én valahogy úgy érzem, hogy ez a boldogság több rétegű dolog... Mondjuk a te pé... (2010.06.17. 00:17) #1

Linkblog

#16

2010.07.10. 14:26 | owyn | Szólj hozzá!

Juj, rossz eb vagyok, hogy ilyen sokáig nem írtam, de vidéken voltam, napozgattam, olvasgattam  - szóval mindenféle internetmentes dolgot műveltem, tisztára, mint az állatok.

Közben volt egy lelkileg nagyon rossz napom -  semmi konkrét oka nem volt, de biztos másoknak is vannak olyan napjai, amikor semmihez semmi kedve, maximum a nyafogáshoz. Közben próbálom feltornázni az alvásomat napi 7-8 órára, de még elég sokat "forgolódom" - és nagy küzdelmek árán néha sikerül kicsit máson is gondolkoznom, mint a munkán. Szóval haladok, leginkább hangyalépésekkel, ráadásul kettőt előre, egyet hátra módon, de nagyítóval már látható, hogy valamennyi utat megtettem.

No de térjünk rá a súlyproblémákra és egyéb huncutságokra, mert tulajdonképpen az a sarkallatos pontja az életemnek :-) Szóval nagyjából 2-3 hete kezdtem el odafigyelni az étkezéseimre, pontosabban a mit ne egyek részére, ami nagyon hasznos ötletnek bizonyult. Eleinte kilókban nem volt igazán mérhető a változás, de a hasam szépen lelapult, már egyre kevesebb ficcen ki belőle, amikor felveszem mondjuk a kedvenc szoknyámat és ezt mindenképpen nagy pozitívum. Hozzátéve, hogy abszolút nem számolgatok semmilyen kalóriákat, egyszerűen csak nem eszem cukros, lisztes és tejes dolgokat (körülbelül ez a lényeg) - azért teljesen mazochista nem vagyok, ha éppen nincs szója- vagy kókusztej a kéznél akkor teszek a kávémba egy nyeletnyi tejet illetve tegnap például ettem egy sajtos-salátás szendvicset (más megoldás nem lévén).

Éhezni egyáltalán nem éhezek és sokkal egészségesebb lett a viszonyom az evéssel, megtanultam lassabban enni, többet rágni, ami eddig nagyon nagy hibája volt az étkezéseimnek. Nincsenek zabarohamaim. És nem eszem hülye rágcsákat (chips, ropi, jégkrém, üdítő), úgyhogy tegnap borozgattam egy komámmal és borkorcsolyának aszaltgyümölcsöket és magokat eszegettünk. Elmondhatatlanul sokkal jobb érzés, mintha mondjuk ropizgattunk volna.

Szóval egyelőre mindenkinek azt tanácsolnám, hogy ne azt válogassa, hogy mennyit eszik, hanem azt, hogy miből. Találtam is egy jó gondolatot Szendi Gábornál (nem tudom, hogy az övé-e meg nem is valószínű, hogy teljesen pontosan idézem), szóval az a lényege, ha mondjuk az ember ebéd után még megeszik egy kis édességet "fojtásnak", akkor képtelen lenne mondjuk ugyanannyi kalóriát megenni valami egészségesebb ételben. Na ez nekem is zavaros (vagy én vagyok zavaros), de vegyük azt, hogy megeszik az ember egy szelet csokitortát, az mondjuk 200-300 kalória, ami mondjuk almában 10 darab lenne. Ugye rengetegnek hangzik?

És végül írok valamit a súlyom állásáról is: ugye 210 fonttal kezdtem, hát most tádám csak 193  vagyok éppen. ("magyarul" 95,5 kilóról indultam és most 87,5 vagyok). Ez még mindig rettenetes számomra, de tekintve, hogy közben nem mozogtam semmit, nem koplaltam (leszámítva a neerát, de azt meg nem sorolnám a koplaláshoz, az más + azzal nem is fogy az ember, nyilván, csak azon az egy héten), szóval ahhoz képest nem annyira gáz ez a - 8 kiló, igaz? :-)

 

Címkék: paleo dolgok állása

A bejegyzés trackback címe:

https://griefofthousandnights.blog.hu/api/trackback/id/tr802142851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása